HOME SHAKLEE GIVEAWAYS BY ME PENGHANTARAN HUBUNGI


back2topibn2ism

TIPS UNTUK KAWAL ASMA / LELAH

Salam Khamis sahabat.

Tau tak apa itu asthma? Atau ada juga yang kenali ia sebagai lelah.

Biasa dengan pemandangan macam nie?




Pengalaman saya dulu ( maklumlah, anak ramai kannnn ), anak-anak saya pasti terpaksa diberi nebulizer setiap 2 bulan sekali. Sesi memberi neb ini, kadang-kadang berlangsung dengan mudah. Namun kebanyakan masa, saya perlu berperang dan sedikit berkeras dengan anak-anak. Mungkin mereka rimas dengan kehadiran asap yang banyak dari corong yang ditekapkan dihidung. Saya terpaksa memegang kepala dan megunci kaki ataupun tangan mereka dengan kaki sendiri ( Skill mak-mak bagi neb kat anak )

Biasa dengan pam yang ini pula?




Kalau anak anda ada mengambil pam berwarna biru atau pun oren tu, nampaknya anak anda dah pun dirawat sebagai orang yang memiliki asthma / lelah. Alat yang berwarna kuning tu pula adalah aero-chamber. Alat bantuan untuk ibu-ibu berikan dos pam kepada anak-anak yang masih kecil.

Persoalan saya, adakah kita nak biarkan anak-anak kita gunakan pam-pam ini selamanya? 
Tak nak kan? Kesian anak-anak kita. Sebagai ibu, saya percaya kita semua mahukan anak-anak ini hidup dengan sihat, gembira dan ceria. Saya percaya, ramai ibu-ibu yang ada pengalaman terpaksa bergegas ke unit kecemasan bila nafas anak-anak berbunyi kuat ditengah malam. Tu maknanya saluran nafas mereka sudah sempit dan menyukarkan proses pernafasan secara semulajadi. Silap-silap, bekalan oksigen pun dah berkurang didalam badan. Haih!

Saya pernah diberitahu oleh doktor yang asthma adalah merbahaya untuk kanak-kanak. Andaikan saja paru-paru anak kita seperti daun semalu. Ia akan menguncup setelah disentuh. Begitu juga paru-paru anak-anak akan menguncup dengan mudah apabila tidak mendapat bekalan oksigen yang mencukupi terutamanya apabila saluran pernafasan mereka menjadi sempit. Anda sendiri pasti maklum apa akan jadi bila oksigen tak sampai pada paru-paru kan? Nak ke perkara tu jadi pada anak-anak kita? Suka ke perkara tu jadi pada anak-anak kita? Tak kesian kan mereka?

Nak tau tak? Sebenarnya kita boleh kawal simptom-simptom asthma nie. Syarat utama adalah konsisten atau berterusan. Dan Shaklee ada menyediakan suplemen yang boleh membantu mengurangkan malahan boleh menyembuhkan andainya kita konsisten mengamalkannya.





Omega Guard yang kaya dengan kandungan Omega-3, DHA dan EPA mampu mengurangkan gejala asthma ini. Dan dah ramai ibu yang berjaya menyahkan pam-pam seperti gambar diatas dari rumah mereka. Apa kata anda juga mencubanya sebagai salah satu jalan ikhtiar untuk memastikan anak-anak kita bebas dari asthma.

Nak cuba?
Nak dapatkan stok?

Jangan malu-malu hubungi saya ye.

----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi. 

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia.
Pilihan COD - Chini & sekitarnya.

Hubungi saya : Noriah Rusman
Telefon : 013-398 4050
Emel : dhia.zara.ent@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...