HOME SHAKLEE GIVEAWAYS BY ME PENGHANTARAN HUBUNGI


back2topibn2ism

Lelaki Juga Alami Osteoperosis

Terkejut?

Wanita yang selalu dikaitkan dengan Osteoperosis kan? Kebanyakan iklan susu & kalsium juga selalu highlight osteoperosis dengan wanita.
Kaum lelaki juga tak terlepas tau dari alami masalah Osteoperosis.

Ostematrix, Osteoperosis, Tulang sihat,


Sebenarnya Osteoperosis bermula ketika usia 25 tahun lagi. Ia bermula apabila tulang temulang kita mula hilang tisunya. Ramai orang tak tahu yang keseluruhan tubuh kita nie disokong oleh tulang rangka yang terbentuk daripada 206 tulang!
Tulang merupakan salah satu tisu badan yang kompleks.

Nak Tahu Tak?
Tulang rangka juga menjadi pusat pengeluaran sel darah dan menyimpan 99% kalsium tubuh.
Jadi, cuba bayangkan betapa pentingnya kalsium untuk bantu kekuatan tulang.

Kita tahu bahawa tulang tu keras kan? Sebenarnya tulang-tulang didalam tubuh kita nie terdiri daripada tisu-tisu hidup. Tulang kita ada 2 jenis.

1. Tulang bahagian luar yang bersifat keras. Disebut juga sebagai cortocal.
2. Tulang dibahagian dalam yang lebih lembut yang dikenali sebagai trabecular.


Macam Mana Nak Elak Osteoperosis?

Osteoperosis datang secara senyap. Kehadirannya cuma disedari lepas simptom seperti sakit belakang, otot-otot lemah dan badan yang tidak bermaya dirasai. Untuk masalah yang lebih kritikal, dalam kebanyakan kes jatuh, tulang akan lebih mudah patah.


Ostematrix Shaklee, Rahsia Tulang Sihat


Osteoperosis dikatakan ada kaitan dengan faktor semulajadi seperti keturunan, hormon, terlalu kurus, jantina serta etnik bangsa. 
Tak kurang juga dengan faktor gaya hidup menyumbang keada kehadiran osteoperosis. Antanranya;

  • Mengambil makanan tidak seimbang.
  • Kurang mengambil sumber kalsium.
  • Merokok.
  • Mengambil minuman beralkohol.
  • Tidak bersenam.
Jadi untuk mengelakkan kehadiran osteoperosis, kesemua faktor gaya hidup yang tidak sihat perlu dijauhkan. Pengambilan kalsium yang mencukupi dan bersenam dapat mencegah kehadiran osteoperosis.


Kalsium Dan Kepentingannya Untuk Mencegah Osteoperosis.

kalsium nie sangat penting untuk proses pembetukan tulang. Dalam proses pembinaanya, tulang kita akan melalui proses pemineralan. Kalsium adalah galian utama dalam proses tersebut. Kandungan kalsium inilah yang menetukan kekerasan serta kekuatan tulang. Walaubagaimanapun, kalsium sahaja tidak mampu untuk menghalang osteoperosis. Senaman yang menggunkan kekuatan tenaga seperti joging, erobik, berenang, berjalan laju, senaman lantai juga penting untuk menghalang osteoperosis.

Kalsium sangat diperlukan untuk mengekalkan tulang serta mengekalkan jumlah yang kecil tetapi tetap ada didalam darah. 
Ramai yang tidak tahu. Kalsium boleh hilang melalui buah pinggang, kulit ( berpeluh ), serta najis. 
Tulang menjadi bank kepada kalsium. Andainya kita tak menyimpan kalsium yang cukup, kita akan mengeluarkan kalsium simpanan hingga akhirnya ia akan memudaratkan diri kita. Sebenarnya, keperluan kalsium adalah bergantung kepada individu. Jangan lupa pula untuk elakkan sumber kalsium yang kaya dengan lemak dan kolestrol. Ia akan mengundang penyakit lain tau!


Bagaimana Produk kalsium Shaklee Membantu Elakkan Osteoperosis?





Ostematrix. Kandungannya bukan sekadar kalsium. Ia mengandungi banyak mineral semulajadi seperti Magnesium, Fosforus, Vitamin D, Zinc, Kuprum, Manganes dan boron. Saya akan kupas kegunaan meniral lain dalam entri seterusnya ye.

Psst : Promosi bulan Ogos, Ostemetrix Beli 6 Free 1 tau.
Nak buat stok tak?


----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi. 

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini & sekitarnya.

Hubungi saya : Noriah Rusman
Telefon : 013-398 4050
Emel : nadhira.haqim@gmail.com

Diet Detoks : Boleh Ke Singkir Toksin?


Kebelakangan nie, popular betul program / makanan untuk detoks kan?
Ada yang guna lemon, teh, jus buah-buahan garam, suplemen, pantang larang & macam-macam lagi.
Tapi.....
Betul ke ke pemakanan detoks yang beberapa hari betul-betul boleh buang toksin yang dah terkumpul selama bertahun?


Saya ada baca di Majalah I-Sihat baru-baru nie.

Dr. Zuriati Ibrahim. Ketua Unit Dietetik dan Pensyarah Kanan, Jabatan pemakanan & Dietetik Fakulti Perubatan dan Sains Kesihatan, Universiti Putra Malaysia ( UPM ) mengatakan, amalan detoks beberapa hari sahaja mampu menyingkirkan toksin daripada amalan pemakanan tidak sihat sepanjang tahun adalah tidak benar  sama sekali.

Wah!
Kenapa pulak?

Ala. Betul la tu. Teori yang sama juga untuk lemak-lemak yang dah bertahun terkumpul didalam badan kita akibat pemakanan tak seimbang, takkan boleh dibuang dalam masa sebulan. Kan?
Mestilah ia akan ambil masa. Dan kita juga kenalah ambil pemakanan seimbang secara konsisten.

Apa itu Proses Detoks?

Proses detoks nie sebenarnya adalah proses pembersihan badan daripada toksin. Ia adalah pendekatan yang bertujuan untuk menyingkirkan toksin daripada badan yang boleh mendatangkan kesan tak baik kepada kesihatan.

Selalunya proses detoks nie melibatkan amalan seperti kawalan diet, berpuasa, ambil atau elakkan makanan tertentu ( lemak, karbohidrat, buah, sayuran, jus, herba, gula ringkas kafaein atau air ), pembersihan kolon dan laksatif. Ramai yang mengatakan bepuasa juga bagus untuk mengurangkan berat badan sekaligus menyingkirkan toksin didalam badan. Tak kurang juga yang amalkan minum air garam suam, teh laksatif, air lemon dan macam-macam lagi. Dan tempoh masa yang diambil adalah beberapa minggu hingga berbulan-bulan.

Pantang-larang Pemakanan?



Antara makanan yang dibenarkan semasa proses detoks ini adalah seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kekacang, biji-bijian, teh herba dan air kosong. Dan makanan yang perlu dielakkan adalah makanan daripada sumber gandum, susu, sumber tenusu, daging, ikan, telur, kafien, alkohol,garam, gula dan makanan terproses.
Tau tak? Ada juga saranan untuk pengambilan vitamin, mineral dan makanan tambahan herba untuk membantu proses detoks?
Saya usaha dengan suplemen Shaklee. Awak?

Detoks Dengan Suplemen Shaklee.

Dalam Shaklee, ada beberapa set suplemen yang boleh digunakan untuk bantu proses detoks. Kita boleh pilih mengikut kemampuan dan bajet.




Gambar kat atas tu adalah set lengkap. Boleh hubingi saya untuk consultaion set yang anda nak tau.
Boleh adjust ikut kesesuaian dan bajet. Boleh mulakan dengan certain vitamin je dulu.

Saya nak kongsikan cara mudah & selamat untuk detoks :

  1. Minum banyak air kosong.
  2. Amalkan pengambilan makanan tinggi serat. Serat akan menyerap pelbagai jenis toksik dan seterusnya menyingkirkan kotoram dengan segera daripada tubuh.
  3. Sayuran hijau terutamanya brokoli membantu hati mengeluarkan toksin.
  4. Buah-buahan sitrus membantu menyahtoksin dan juga membersihkan hati. Setiap pagi, mulakan hari anda dengan minum segelas air suam yang ditambah dengan jus lemon. Vitamin C adalah antara vitamin penting untuk detoks.
  5. Tambah bawang putih dalam masakan. Ia meransang hati menghasilkan enzim penting untuk menapis sisa-sisa toksik dalam sistem penghadaman kita.
  6. Ambil teh hijau. Ia antioksida dan membantu proses detoks. Bahkan ia mengandungi antioksidan yang dinamakan cathechins, dimana ia membantu fungsi hati.
  7. Makan kacang hijau. Ia kaya antioksidan dan menyerap toksik.
  8. Melakukan aktiviti fizikal.
  9. Kurangkan pengambilan makanan berlemak
  10. Tidak merokok
  11. Tidak mengambil alkohol
  12. Mengurangkan pengambilan makanan diproses
Marilah kita buat proses detoks nie.
Selamat berdetoks ye kawan-kawan.


----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi. 

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini & sekitarnya.

Hubungi saya :
Noriah Rusman
Telefon : 013-398 4050
Emel : nadhira.haqim@gmail.com

Antioksidan Dan Radikal Bebas. Apa Maksudnya?


Data : Didapati satu daripada tujuh orang dewasa di Malaysia menderita penyakit Diebetes. Tambah menyulitkan, mereka bukan sahaja menghidapi diebetes. Malahan juga menghidapi penyakit jantung, strok, kegagalan buah pinggang, kebutaan dan kerosakan saraf!

Tahu tak puncanya?

Menurut Profesor Srijit Das dari Jabatan Anatomi Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia, salah satu sebabnya adalah kerana kurang mengambil antioksidan.

Semua penyakit tersebut berkait rapat dengan stress oksidatif yang menghasilkan spesis oksigen reaktif ( ROS ) Spesis oksigen reaktif iaitu radikal bebas adalah produk sampingan proses metabolisme fungsi selular dan tidak balas biokimia tubuh.

Macam susah je nak faham kan?
Sebelum kita fahami apa tindak balas biokimia tubuh yang menyebabkan  macam-macam penyakit datang dalam badan kita, meh kita kenali dulu apa maksudnya Radikal Bebas.


Radikal Bebas :  Adalah molekul yang kehilangan satu elektron dan ianya tidak stabil. Maka untuk menstabilkan dirinya sendiri, radikal bebas mencuri elektron dari sel tubuh yang lain lalu merosakkan sel tersebut dan mencetuskan satu rangkaian tindakbalas dimana lebih banyak radikal bebas dibentuk.
Lama kelamaan, sel-sel tubuh dan tidu yang rosak akan mengakibatkan banyak masalah kesihatan seperti penyakit jantung, katarak, kanser, artritis dan juga penuaan sebelum masanya wujud.




Bagaimana untuk elakkan masalah penghasilan Radikal Bebas?

Caranya adalah dengan pengambilan bahan antioksidan daripada bahan semulajadi untuk mengekalkan kesihatan tubuh badan dan membaik pulih kerosakan oksidatif. Antioksidan menukarkan radikal bebas kepada bahan buangan tidak berbahaya yang disingkirkan dari tubuh sebelum ia menimbulkan masalah.

Sangat penting untuk kita memastikan tiada radikal bebas wujud didalam tubuh. Malangnya, ada ketika tubuh badan kita memerlukan bantuan apabila terlalu banyak radikal bebas berada didalam badan. Faktor usia yang semakin meningkat menyebabkan badan tidak berupaya untuk membentuk antioksidan sendiri. Jadi, mengambil sumber bahan antioksidan semulajadi dari sumber semulajadi adalah jalan yang paling mudah.





Dari mana nak dapatkan antioksidan?
Tidak lain dan tidak bukan, pastilah dari sumber tumbuh-tumbuhan.

Malaysia sangat kaya dengan bahan antioksidan. Antaranya:

1. Peria
2. Daun Kaduk
3. Kunyit

Nak tahu tak?

Shaklee pun ada produk yang bersifat antioksidan dan sangat bagus untuk membaiki sel tubuh kita yang rosak akibat radikal bebas.

Vivix



Vivix mengandungi bahan-bahan seperti :

  • Anggur Muskat
  • Lobak ungu
  • Elderberry
  • Knotweed Jepun

Bagaimana Viviv membantu membaiki tahap kesihatan kita?

1. Vivix melindungi dan memperbaiki selular DNA. 
Setiap hari, setiap sel tubuh kita diserang oleh hampir sejuta serangan yang merosakkan DNA. Serangan-serangan ini merosakkan pangkalan data genetik, merosakkan sel asal ( radikal bebas ) yang akan mengganggu fungsi sel. Vivix berfungsi untuk membaiki sel-sel tersebut dan menghapuskan radikal bebas.

2. Vivix mengaktifkan pengawalan genetik utama yang menolong melambatkan penuaan tahap selular. Untuk pengetahuan semua, pengawalan genetik menyumbangkan kepada deteriorasi ( kemerosotan ) umur pada tahap selular.

3. Vivix menggalakkan biogenesis ( pembentukan baru ) mitochondria untuk meningkatkan tahap tenaga didalam sel.
Mitochondria adalah penjana tenaga didalam sel. Mitochondria didalam sel akan menghasilkan tenaga yang kita perlukan. Apabila kecekapan mitochondria menurun, maka fungsi sel juga akan menurun. Vivix membantu menghasilkan pembentukan mitochondria yang baru.

4. Vivix mengandungi bahan-bahan yang mempunyai resrevatrol 10 kali lebih kuat. Resrevatrol adalah kandungan unik yang terdapat didalam anggur muskat ( muscadine ) untuk melambatkan pembutakan protin AGE ( Advance Glycation End Products ). 
Penimbunan berlebihan protin AGE boleh menyebabkan kerosakan tahap selular yang akan mengganggu keutuhan sel dan panjang umur.

Oleh itu, pengambilan Vivix setiap hari akan membantu pembaikan sel dan mengakibatkan penggemarnya sentiasa sihat dan awet muda.

Nak tanya apa-apa?
Nak order?













----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi. 

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia.
Pilihan COD - Chini & sekitarnya.

Hubungi saya :
Noriah Rusman
Telefon : 013-398 4050
Emel : nadhira.haqim@gmail.com

Tutorial : Bagaimana Nak Gunakan Whatsapp Web

Korang tahu tak?

Yang aplikasi WHATSAPP bukan je boleh digunakan di smartfon?
Yang aplikasi WHATSAPP juga boleh digunakan melalui komputer / laptop kita?




Tak Tahu?
Meh saya nak bagi tahu.
Hehe...

Kelengkapan yang kena ada :

Dah pastilah sebiji smartfon yang kita gunakan.
Yang memang kita gunakan untuk terima whatsapp.
Yang ada wifi / data connection.
Sebiji komputer / laptop yang juga ada talian internet.

Cara-caranya :

Langkah Pertama : Buka link https://web.whatsapp.com/
Dan kita akan dapat paparan seperti ini.

Whatsapp Web



Langkah kedua : Buka aplikasi Whatsapp di smartfon kita. Tekan tab sebelah bawah kiri. Boleh refer smartfon masing-masing ye.

Buka whatsapp --> Klik tab bawah kiri --> dan paparan sebegini akan keluar.




Pilih tab "Whatsapp Web"

Langkah ketiga : Scan Barcode yang dipaparkan didalam web melalui smartfon.

Paparan di smartfon adalah seperti berikut :



Nampak tak kotak yang ada line hijau tu?
Fokuskan kotak tu kepada barcode di laptop kita. Nanti line hijau tu akan scan barcode tersebut.
Contoh barcode yang akan discan adalah seperti gambar dibawah tau.




Langkah ke Empat : Whatsapp web sedia untuk digunakan. Kita boleh gunakan whatsapp yang sama seperti di smartfon, tapi mesej keluar masuk diaparkan diweb.

Penting !!

Sila pastikan smartfon anda sentiasa ada connection dengan internet ye!

Sekian tutorial mudah dari saya.
Selamat mencuba!


----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi. 

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia.
Pilihan COD - Chini & sekitarnya.

Hubungi saya :
Noriah Rusman
Telefon : 013-398 4050
Emel : nadhira.haqim@gmail.com

Bento / Bekalan Untuk Anak ke Sekolah

Siapa ada anak dah sekolah?
Sepp sikit...

Anak saya dah berumur 12 tahun, 9 tahun & 4 tahun.
Tahun 6, tahun 3 & tadika. Untuk yang tadika, Kemas memang ada sediakan makanan. Jadi, saya biarkan dia makan disekolah je. Biasanya dia memang tak nak makan dirumah.
Untuk yang sulung & nombor 2, tahun nie saya berazam untuk sediakan bento untuk mereka. Semoga saya berjaya tanpa skip.

Tadi belek-belek majalah PAMA lama. Ternampak artikel tentang bento berhias. Cantiknya la dekorasi bento untuk anak-anak. Pastinya anak-anak makan dengan gembira. Hehehe..
Salute pada mommies yang gigih sediakan bento berhias. Kreatif sangat.




Rupa-rupanya bento berhias nie dah jadi trend jugak ye? Mungkin salah satu cara untuk naikkan selera anak-anak untuk makan.

Malangnya, saya masih belum berkesempatan untuk menyediakan bento berhias. Walaubagaimanpun, saya tetap menyediakan bento yang cukup sedap dan mengeyangkan untuk anak-anak syurga saya. Nasi goreng, Mi goreng atau roti cheese bersalut telur pun dah cukup untuk mengenyangkan mereka. Setiap hari, pasti ada soalan tentang nak bawa bekal apa.

^_^

Selain daripada bento dan menu makanan harian homemade, saya juga bekalkan nutrisi tambahan untuk anak-anak dari barisan suplemen Shaklee juga.
Antaranya adalah Vitalea For Kid.



Kebaikan Vitalea For Kids.

Ia dipenuhi dengan khasiat dan kebaikan. Vitalae for Kids Shaklee disediakan didalam bentuk tablet dan berperrisa anggur. Ia boleh dikunyah seperti gula-gula bagi memudahkan anak-anak menikmatinya.

Vitalea for Kids dilengkapi dengan 19 nutrien penting serta menyediakan 100% nilai harian Vitamin C. Kini ia diperkaya dengan Vitamin D-600IU bagi setiap hidangan dengan nilai 150% nilai harian. Turut diperkaya dengan kalsium dan magnesium bagi memberi sokongan untuk menguatkan tulang serta badan yang sihat. Ditambah pula dengan khasiat buah oren, anggur dan campuran perisa berry, Vitalea for Kids ini pasti menghadiahkan pengalaman yang menyeronokkan untuk anak-anak menikmatinya. Hanya dengan 2 tablet sehari, anak-anak kita pasti akan dapat memiliki kesihatan yang sangat memuaskan.


Fakta Ringkas Vitalea dor Kids.


  • Mengandungi 19 Nutrien penting untuk perkembagan sihat kanak-kanak.
  • Menyediakan 150% nilai harian Vitamin D untuk kesihatan tulang dan gigi.
  • Memberi 100% nilai harian Vitamin C.
  •  Berasakan Phytonutrien Semulajadi.
  • manisan semulajadi dengan Xylitol, tidak menggalakkan kaviti.
  • Kaya dengan sumber Nutrien Antioksidan.
  • Diperkaya dengan buah oren, anggur dan campuran perisa berry.

Tahu tak? 
Dari saat kelahiran hingga umur 3 tahun, perkembangan otak amat peka terhadap pemakanan bayi dan 75% daripada kapasiti otaknya berlaku dalam tempoh genting ini.Selepas umur 2 tahum, pengambilan makanan berlemak seharusnya diambil didalam kuantiti sederhana rendah untuk mengelakkan penyakit jantung, kegemukan dan masalah kesihatan lain.Pada umur 5 tahun, 90% daripada perkembangan otak kanak-kanak telah lengkap,Antara umur 11 dan 16 tahun, satu peningkatan yang besar dalam tumbesaranbiasanya berlaku dengan peningkatan berat badan dan pertumbuhan otot yang ketara. 


Nak dapatkaan Vitalea For Kids untuk anak-anak anda?
Jangan lupa cari saya ye.





----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia.
Pilihan COD - Chini & sekitarnya.

Hubungi saya :
Noriah Rusman
Telefon : 013-398 4050
Emel : nadhira.haqim@gmail.com

Saya Nak Kurus!


Uollss tau tak?

Statistik obesiti untuk rakyat Malaysia sangat tinggi. Tak dinafikan, makanan kat Malaysia nie ada macam-macam rasa & supersedap! Cemana le tak tergoda. Macam-macam menu ada.

Ubat kurus pun kemain lagi banyaknya kat pasaran. Seller claimn sampai bintang sana tentang keberkesanan ubat kurus yang diorang jual. Hihi.
Pandai-pandai la nak memilih ye kawan-kawan.

Masalah sama jugak pada saya. Sejak-sejak wean off anak-anak kembar lain tahun, badan naik macam dipam-pam aje. Haish!
So, sejak 4 bulan lepas, saya dah mula join team zumba kat tempat saya nie. Bukanlah zumba sangat. Lebih kepada senaman freestyle. Menari je semua lagu yang di download kat youtube.
Hebatnya, kami boleh menari 20 lagu dalam masa 90 minit.

Ni salah satu lagu yang kami guna. Silalah try kalau suka... 

^_^






Selain daripada bersenam, menjaga pemakanan adalah proses penting yang ramai orang terlupa nak buat. Kena kurangkan karbohidrat, makanan berminyak, makanan berlemak, kuantiti makanan dan macam-macam lagi lah.

Saya pernah menulis tentang tips Bagaimana Untuk Kurus.
Mungkin tips tersebut boleh dijadikan rujukan. Tips tersebut saya ambil dari Majalah I-Sihat.

Dah bersenam. Dah jaga pemakanan. Selain tu, saya amalkan jugak suplemen-suplemen Shaklee sebagai booster untuk memecahkan lemak & bantu penurunan berat. Saya suka suplemen Shaklee sebab kegunaan & banyak benefit lain yang boleh kita rasa.


Set Kurus, Tips Kurus, Tips Slim


Untuk peringatan, suplemen Shaklee bukan ubat kurus tau. Jadi, kita takkan dapat kesan seawal 3 hari. Apa yang penting adalah istiqamah dan buat bersungguh-sungguh. Amalkan pemakanan sihat, gaya hidup sihat dan jangan lupa bersenam.

Untuk makluman,
ESP adalah protin soya yang banyak khasiat. Ia bantu untuk buatkan perut merasa kenyang yang berpanjangan. ESP adalah produk yang gunakan soya non-Gmo tau. Ia juga ada GI yang rendah. Jadi, jangan risau tentang gemuk dengan ESP.

Lecithin pulak bantu untuk memecahkan lemak dan kolestrol. Ia bertindak sebagai pembersih salurdarah, membantu mengumulsi lemak.

Alfalfa bertindak seperti serat dalam tubuh kita. Ia juga berkemampuan untuk bantu proses detox.
Cadangan saya untuk kita semua consume Alfalfa walau pun bukan untuk tujuan menurunkan berat badan.

Nak Kurus dengan Sihat?
Nak Cuba dengan Set Kurus Shaklee?

Whatsapp ke 013-398 4050.


----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi. 

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia.

Pilihan COD - Chini & sekitarnya.
Hubungi saya :
Noriah Rusman
Telefon : 013-398 4050
Emel : nadhira.haqim@gmail.com

Bagaimana Membina Brand Melalui Gambar Profil Facebook Anda?


Assalamualaikum Jutawan!

Saya percaya, ramai diantara kita yang telah pun mula berniaga di laman MukaBuku kan? 
Tak kira la apa perniagaan yang anda lakukan pun. Ia adalah suatu permulaan yang baik untuk menjana income tambahan. 

Kalau anda belum mempunyai hala tuju untuk memulakan pencarian income tambahan.
Anda tidak mempunyai modal ribu riban untuk memulakan perniagaan.
Dan nak berniaga dengan produk-produk Shaklee, boleh hubungi saya ye! 

^_^

OK.
Hari nie saya nak share tentang bagaimana untuk kita membina jenama kita sendiri melalui gambar profil di Facebook. Lebih kepada nota untuk diri sendiri juga ye.
Perkongsian ini sekadar info yang paling asas. Yang dikongsi oleh teman-teman seperjuangan. Untuk mengetahui lebih lanjut, mungkin anda boleh cari kelas-kelas advance yang berbayar.




1. Sila pastikan anda gunakan gambar diri sendiri. ( Jangan guna gambar anak atau objek lain )
2. Gambar mestilah menunjukkan interaksi yang gembira seperti sedang tersenyum.
3. Bukan gambar selfie.
4. Gunakan 1 warna background sahaja. Warna yang paling sesuai adalah putih.

Ada sesetengah orang upah designer untuk edit gambar profile mereka tau!
Untuk yang tak tinggi modal, tak salah rasanya untuk gunakan apa yang ada tetapi memenuhi syarat yang dah saya sebutkan tadi.

Ini contoh.

Profile saya di Facebook.
Nampak professional tak?



Gambar nie asalnya ada background berwarna. Diambil ketika kelas make-up di Pekan.
Disebabkan nak jimatkan kos dan saya pun segan nak shoot dengan fotografer, maka saya edit aje gambar asal dengan gunakan Microsoft Powerpoint je. Rugi betul bila tak ada knowledge dengan Photoshop. Tapi ok lah kan?

Nie gambar asal.

^_^




Tu je perkongsian saya.
^_^


----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi. 

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia.
Pilihan COD - Chini & sekitarnya.

Hubungi saya :
Noriah Rusman
Telefon : 013-398 4050
Emel : nadhira.haqim@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...