HOME SHAKLEE GIVEAWAYS BY ME PENGHANTARAN HUBUNGI


back2topibn2ism

Zinc Complex : Membantu menyembuh dan mengeringkan luka.


It's my fault!
Seriously!

Ya Allah.
Kesian anak manja saya nie. Sorry sayang. Mama ingatkan kulit Dhia dah betul-betul kuat untuk tukar brand diaper. Rupanya belum. Kulit Dhia tak bersedia untuk guna diaper lain selain DRYPERS.

Dan akibatnya, ruam pun berleluasa. Dhia terpaksa tahan sakit dan gatal. So sorry dear!

Dah seminggu. Mandi dengan air yang dicampurkan dengan Basic-H dan sapu juga dengan krim Herbal Blend. 
Alhamdulillah. Kering juga. Tapi Dhia suka garu. 
Dan silap mama juga. Lewat untuk tukar semula diaper Dhia kepeda Dypers semula. Kes kesibukan yang tak pernah habis.


mamadhia-vitashop.blogspot.com


Panik tengok luka dan ruam Dhia yang semakin teruk dan merebak serta mula berdarah ( lupa nak snap gambar, memang rasa bersalah sangat! ).
End up, teringat yang Zinc Complex mampu bantu menyembuhkan luka ibu bersalin dan luka pembedahan. Tapi biasanya orang dewasa akan makan saja Zinc Complex.

Oleh kerana Dhia baru berusia 2 tahun, saya mencuba untuk menyapukan saja zinc complex yang dah lumat dihancurkan dan dibancuhkan dengan sedikit air. Dan saya lumurkan keatas luka dan ruam Dhia seperti memakai bedak sejuk. Saya biaran hingga bancuhan zinc complex tersebut kering. Kemudian, barulah saya memakaikan semula diapers dan baju.


mamadhia-vitashop.blogspot.com


Alhamdulillah. Kering! Kering tanpa ada kesan luka basah seperti hari-hari sebelum nie.
Bangun je dari tidur, saya terus perhatikan semula luka Dhia. 
Ya Alllah! Seronok sangat.

Dan hari ini, saya ulang semula proses memandikan Dhia dengan Basic-H dan melumurkan bancuhan zinc complex. Dan saya akan perhatikan keputusannya nanti. Untuk makluman, saya berhenti meyapu krim Herbal-Blend kerana ruam Dhia dah bertukar menjadi luka. Herbal Blend tak sesuai digunakan untuk ruam yang basah.

Harapnya ruam tersebut cepat sembuh.

Seperti biasa, saya juga membekalkan Mealshake bersama bancuhan susu dan sebiji Omega Guard setiap hari untuk permata Syurga saya ini.
Semoga Dhia Nur Amani terus sihat dan membesar dengan baik dan sempurna.


----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi. 

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini & sekitarnya.

Hubungi saya :
Noriah Rusman
Telefon : 013-398 4050
Emel : dhia.zara.ent@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...