HOME SHAKLEE GIVEAWAYS BY ME PENGHANTARAN HUBUNGI


back2topibn2ism

Bagaimana Membina Brand Melalui Gambar Profil Facebook Anda?


Assalamualaikum Jutawan!

Saya percaya, ramai diantara kita yang telah pun mula berniaga di laman MukaBuku kan? 
Tak kira la apa perniagaan yang anda lakukan pun. Ia adalah suatu permulaan yang baik untuk menjana income tambahan. 

Kalau anda belum mempunyai hala tuju untuk memulakan pencarian income tambahan.
Anda tidak mempunyai modal ribu riban untuk memulakan perniagaan.
Dan nak berniaga dengan produk-produk Shaklee, boleh hubungi saya ye! 

^_^

OK.
Hari nie saya nak share tentang bagaimana untuk kita membina jenama kita sendiri melalui gambar profil di Facebook. Lebih kepada nota untuk diri sendiri juga ye.
Perkongsian ini sekadar info yang paling asas. Yang dikongsi oleh teman-teman seperjuangan. Untuk mengetahui lebih lanjut, mungkin anda boleh cari kelas-kelas advance yang berbayar.




1. Sila pastikan anda gunakan gambar diri sendiri. ( Jangan guna gambar anak atau objek lain )
2. Gambar mestilah menunjukkan interaksi yang gembira seperti sedang tersenyum.
3. Bukan gambar selfie.
4. Gunakan 1 warna background sahaja. Warna yang paling sesuai adalah putih.

Ada sesetengah orang upah designer untuk edit gambar profile mereka tau!
Untuk yang tak tinggi modal, tak salah rasanya untuk gunakan apa yang ada tetapi memenuhi syarat yang dah saya sebutkan tadi.

Ini contoh.

Profile saya di Facebook.
Nampak professional tak?



Gambar nie asalnya ada background berwarna. Diambil ketika kelas make-up di Pekan.
Disebabkan nak jimatkan kos dan saya pun segan nak shoot dengan fotografer, maka saya edit aje gambar asal dengan gunakan Microsoft Powerpoint je. Rugi betul bila tak ada knowledge dengan Photoshop. Tapi ok lah kan?

Nie gambar asal.

^_^




Tu je perkongsian saya.
^_^


----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi. 

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia.
Pilihan COD - Chini & sekitarnya.

Hubungi saya :
Noriah Rusman
Telefon : 013-398 4050
Emel : nadhira.haqim@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...