HOME SHAKLEE GIVEAWAYS BY ME PENGHANTARAN HUBUNGI


back2topibn2ism

Cara Cari Income Tambahan Dari Rumah

Zaman kemelesetan ekonomi. Ini yang saya rasakan.
Bila keluarga dah semakin membesar. Keperluan juga ssemakin bertambah. Nampaknya duduk dirumah semata-mata tidak akan melegakan keadaan. Keperluan persekolah, keperluan harian, keperluan dikala terdesak dan macam-macam keperluan lagi memerlukan usahasama dari suami dan isteri untuk mencari jalan menjana pendapatan extra demi kelangsungan perjalanan keluarga.

Ye betul. Duit tak boleh beli bahagia. Tetapi, tanpa duit kita takkan bahagia pun. 
Banyak perbalahan antara suami dan isteri yang berpunca daripada duit. Betul tak?

Untuk suami bekerja diluar rumah, ia suatu kebiasaan malah wajib juga. Tapi untuk isteri keluar dari rumah dan bekerja, banyak juga perkara yang perlu difikirkan. Kebajikan anak-anak dan keluarga perlu diambil kira terutamanya jika gaji yang bakal diperolehi tak memadai. Apa gunanya keluar bekerja jika keseluruhan gaji akan digunakan untuk membayar kos pengasuh anak semata-mata?

Dan alternatifnya, buat la kerja daripada rumah.




Caranya?

Ikut apa yang anda pakar.
Ikut apa yang anda suka dan minat.

Antaranya adalah :
  • Upah menjahit
  • Buat kuih dan hantar kegerai-gerai
  • Buat bakeri - Kek, roti, bahulu
  • Mengasuh anak jiran
Pilih la mana-mana kerja yang mampu kita buat dan boleh jana pendapatan tambahan.

Saya?
Saya pilih untuk buat bisnes online sahaja. Disebabkan tidak ada kemahiran menjahit mahupun memasak. Atau disebabkan kurangnya kesabaran untuk mengasuh anak jiran sebab mengasuh anak sendiri pun saya dah bertukar menjadi tarzan setiap hari. Maka, saya memilih kerja yang lebih mudah untuk saya lakukan sambil menjaga anak-anak dan melakukan tugasan harian.





Shaklee la pilihan saya.

Cuma perlukan smartfon yang ada data. Sebiji laptop yang biasa-biasa aje.
Saya tak perlu simpan stok mahupun menyewa kedai.
Cukup sekadar buat iklan di Facebook yang memang tiap hari kita scroll down berjam-jam dan update blog dengan cara yang paling mudah dan basic.
Saya tak perlu kecahkan dapur untuk bakar kek. Ataupun sediakan satu ruangan didalam rumah kecil saya untuk kerja-kerja menjahit.

Nak saya kongsikan cara kerja yang mudah dan fleksibel dan boleh dilakukan dimana-mana?
Jangan segan-segan whatsapp saya ye.



----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi. 

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia.
Pilihan COD - Chini & sekitarnya.

Hubungi saya :
Noriah Rusman
Telefon : 013-398 4050
Emel : nadhira.haqim@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...