HOME SHAKLEE GIVEAWAYS BY ME PENGHANTARAN HUBUNGI


back2topibn2ism

Cerita Bonus Pengedar Shaklee Saya

Bonus?
Aummmm!!
Siapa yang tak nak kan?




Alhamdulillah. 
Pembayaran bonus Shaklee dijadualkan pada setiap 15 hb pada setiap bulan. Tapi, seingat saya, tak pernah bonus Shaklee masuk pada 15hb. Sebab Shaklee suka bayar awal beberapa hari dari tarikh tu. Best gila kan?
Tak kira la berapa angka pun yang kami dapat, ia tetap sangat bernilai untuk kami para SID.

Untuk saya yang masih bekerja, bonus Shaklee adalah gaji kedua untuk saya. Bermula dari bonus dengan 2 angka yang Shaklee hantar guna cek kuning hinggalah sekarang saya terima bonus 4 angka yang terus dikreditkan kedalam akaun je. Saya sempat terima cek beberapa kali dulu tau. Tak tahu la macam mana berdebarnya tunggu masa abam posmen hantar cek. Betapa happy buka sampul dan tengok angka-angka dalam cek walau masa tu cuma ada 2 angka je kat cek tu. Hihi.
Alhamdulillah. At least, itu la angka yang jadi pemangkin semangat dan sumber inspirasi untuk saya terus berjuang dalam bisnes Shaklee.




Best tak bila ada 2 gaji? Hohoi.
Gila kentang bestnya tau. Tak terasa putus duit. Elok-elok je duit gaji nak habis, masuk pulak duit bonus Shaklee. Walau macam mana pun, ada 2 gaji, bukan la bermaksud saya boleh joli sesuka hati dengan duit-duit gaji yang saya dapat tu. Saya dah tetapkan komitmen apa yang patut saya bayar guna kedua-dua gaji saya tu.

Untuk bonus Shaklee, saya akan gunakan untuk restock vitamin-vitamin. Saya memang simpan sikit ready stock untuk COD di Chini. Biasanya saya simpan mana-mana vitamin yang most wanted je la. Antaranya Alfalfa, Ostematrix, Lecithin dan Herblax. Kalau ada customer minta COD vitamin-vitamin selain daripada yang moest wanted, saya akan minta customer tunggu untuk saya buat order. Terus terang aje la, saya memang tak simpan ready stock yang banyak.

Selain daripada tu, saya allocate juga untuk main kutu. 3 grup je pun kutu yang saya join. 2 grup kutu duit, 1 grup kutu Set Basic Nutriwhite. Ada orang tanya, dah ada 2 gaji pun main kutu jugak ke?
Apa salahnya kan? As long dapat ahli grup yang kita percayainya, why not?
Kutu duit tu saya allocate untuk bayar yuran sekolah anak-anak dan juga untuk bayar roadtax & insurans kereta. Saya akui, bukan senang nak simpan duit cash sikit-sikit untuk kegunaan penting macam tu. Apatah lagi saya ada anak ramai yang memang kosnya tinggi. So, main kutu la jalannya.
Kutu Nutriwhite pula saya join untuk self reward. Ye la, dah penat-penat kerja, kena la hadiahkan diri sendiri sesuatu yang best. Dan Set Asa Nutriwhite memang best.

Selain daripada tu, saya allocate juga bahagian untuk saya buat saham akhirat. Tak banyak. Tapi Alhamdulillah saya masih konsisten menyumbang. Semoga Allah murahkan rezeki saya untuk menyumbang lebih banyak lagi untuk saham akhirat saya.

So far, tu je la kegunaan duit bonus yang Shaklee berikan kepada saya. Kebanyakannya memang saya guna untuk beli stok vitamin supaya vitamin most wanted saya tak kehabisan stok.

Tu je nak cerita.
Korang yang ada 2-3 gaji, korang guna untuk apa?

----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi. 

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia.
Pilihan COD - Chini & sekitarnya.

Hubungi saya :
Noriah Rusman
Telefon : 013-398 4050
Emel : nadhira.haqim@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...