HOME SHAKLEE GIVEAWAYS BY ME PENGHANTARAN HUBUNGI


back2topibn2ism

Menyesal Join Shaklee!! Buah Cempedak Jadi Nangka!

Menyesal! Menyesal! Menyesal!

Ya Allah...
Menyesalnya tak join Shaklee awal-awal. Ruginya terlewat kenal dengan Shaklee.

Kalaulah join awal dulu, dah sah-sah tak ada kerugian beribu-ribu RM sebab join MLM haram jadah.
Kalaulah join awal dulu, mungkin lagi cepat saya jadi WAHM dan kerja dari rumah.
Kalaulah saya join awal dulu, confirm income saya dah 5 angka sekarang dan boleh backpacking merata-rata.

"Late is better than never".

Kata mat saleh la.

Jadi, sekarang masanya untuk saya mengorak langkah. Langkah pertama dah diambil dengan sign up sebagai ahli. Sedikit perkongsian juga sudah dibuat dikalangan kawan-kawan.
Alhamdulillah.
Ramai juga kawan-kawan yang dah perolehi kebaikan dari suplemen Shaklee. Sedikit masa lagi, pasti mereka juga boleh berkongsi dengan kawan-kawan yang lain.




Menyesal oii tak join awal. Banyak yang Shaklee bagi pada orang-orang yang serius berbisnes. Yang pasti, kita boleh jana pendapatan lah kan. 

Apa yang saya dapat selepas sign up Shaklee Independent Distributor?

Saya kini WAHM. Resign pada bulan April 2013. Dan kini bekerja sepenuh masa menjaga dan menguruskan anak-anak dan menjalankan bisnes Shaklee dari rumah. Kalut? Memang lah. Mana nak layan anak, mana nak uruskan kerja rumah, mana nak layan bisnes lagi. Tapi, itulah cabarannya. Saya puas hati kerana dapat menghantar dan mengambil anak-anak pergi dan balik dari sekolah. Saya dapat menyusukan kedua-dua anak kecil saya sepenuhnya. Saya dapat menguruskan hal-hal rumahtangga menggunakan tenaga saya sendiri. Paling menarik, saya masih dapat melayan pelanggan dicelah-celah kesibukan aktiviti harian. Terima kasih kepada teknologi. Dengan adanya smartfon, data plan, wifi. Ia sangat membantu surirumah seperti saya untuk menjana pendapatan.




Saya kini masih menerima gaji sebagaimana ketika saya bekerja dulu. Ya. Pendapatan saya bekerja dari rumah menyamai gaji saya ketika bekerja dulu. Menariknya, saya tak perlu keluar dari rumah, menghadap kesesakan lalulintas yang tak pernah surut, tiada lagi arahan dari 2-3-4 orang bos yang kadang kala memeningkan kepala dan tiada lagi hiruk pikuk politik pejabat.

Dengan Shaklee, saya dapat berkongsi tentang kebaikan setiap suplemen, berkongsi ilmu kesihatan, ilmu amalan rohani, ilmu pemasaran dan berbagai lagi ilmu lain dengan pelanggan, bakal pelanggan, anak-anak Shaklee juga rakan-rakan sideline yang lain. Kerana kami diajar dan dilatih untuk berkongsi ilmu dan menjalin ukhuwah yang baik walaupun dengan sideline. Best kan? Boleh kongsi ilmu buat blog dengan sideline atau boleh juga disebut sebagai pesaing. Tiada permusuhan didalam hati kami.

Shaklee tidak mengamalkan proses head hunting yang melampau. Tidak juga menekan mana-mana individu yang ingin memulakan perniagaan dengan modal yang besar. Ya, kami masih perlu mengajak orang untuk menjadi ahli. Kerana Shaklee adalah sistem perniangaan MLM. Namun, tiada paksaan untuk semua SID turut berniaga apabila menjadi ahli. Ia terpulang kepada kehendak individu. Dan apa yang saya suka, saya tak perlu mengeluarkan 5-6-7 ribu duit ringgit saya untuk memulakan perniagaan. Cukup sekadar bermodalkan RM75 sebagai yuran keahlian. Teknik perniagaan seterusnya diajar oleh mentor-mentor tanpa perlu mengeluarkan modal yang bakal menjerat urat leher kami.

Dengan Shaklee juga, saya berpeluang membina ukhuwah dengan rakan-rakan seperjuangan melalui kelas-kelas dan seminar-seminar yang diadakan. Apa yang saya suka, tiada kelas lewat malam didalam kumpulan kami. Menarik juga, setiap acara yang dianjurkan, kami dibolehkan membawa suami dan anak-anak bersama. Bagi kami, bisnes ini dibuat untuk keluarga. Jadi penglibatan semua ahli keluarga sangat dialu-alukan didalam setiap aktiviti.




Insentif lain yang diberikan oleh Shaklee mengikut kelayakan adalah seperti :
  • Membeli produk dengan harga ahli
  • Menyertai latihanm seminar, persidangan dan konvensyen
  • Bonus peribadi bulanan mengikut kelayakan
  • Boleh menaja orang lain
  • Program subsidi kereta
  • Bonus kepimpinan mengikut kelayakan

Dan niat saya untuk mengajak kawan-kawan menyertai Shaklee adalah untuk bersama-sama menjana pendapatan. Jangan dikisahkan tentang kata-kata MLM mengkayakan orang atas kerana didalam Shaklee, siapa buat, dia yang dapat. Andainya uolls lebih gigih dan rajin daripada saya, tak mustahil uolls akan meninggalkan saya dibelakang. Tapi, saya takkan benarkan ia berlaku. Saya tak nak berada dibelakang. Hehe..
Dan ia memerlukan usaha yang gigih dan berterusan.

Nak join saya?
Hubungi saya sekarang.

013-398 4050

----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Chini & sekitarnya. 

Hubungi saya : Noriah Rusman Telefon : 013-398 4050 Emel : dhia.zara.ent@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...