HOME SHAKLEE GIVEAWAYS BY ME PENGHANTARAN HUBUNGI


back2topibn2ism

Set Penyusuan Triple M : Stok EBM Didalam Pantang

Assalamualaikum...

Hari ke-9 perjalanan penyusuan bersama baby baru, Irdina Nur Eizzara.

Perasaan? Sudah pasti sangat seronok. Alhamdulillah, rezeki kami. Susu terus ada sebaik sahaja selepas bersalin. Dan yang paling seronok, niat saya untuk tandem nursing baby Irdina bersama kakaknya Dhia Nur Amani dipermudahkan juga. Semoga ia terus dipermudahkan sehingga suatu masa yang sepatutnya nanti. Walaupun Dhia diberikan susu FM, nampaknya sejak susu ibu semakin lancar pengeluarannya Dhia semakin kurang minum FM. 

Dhia, kami tetap hantar ke rumah pengasuh.Untuk memberi peluang kepada saya untuk berpantang tanpa rasa kelam kabut dan terlalu penat untuk menguruskan rumahtangga dan keluarga. Maklumlah, bayi diusia 16 bulan tentu banyak karenahnya.

Oleh kerana baby Irdina baru berusia 9 hari, permintaan terhadap susu ibu masih sedikit. Untuk itu, saya perlu memerah susu untuk mengelakkan bengkak. Proses memerah terpaksa saya lakukan seawal hari ke-3 selepas bersalin. Syukur atas rezeki ini. Besar harapan saya, Irdina atau pun Dhia mahu minum stok EBM tersebut.

Set Triple M, Set Penyusuan


Set Triple M

Sepanjang proses berpantang kali ini, saya meneruskan sahaja semua vitamin yang memang diambil ketika mengandung lagi dan menambah beberapa vitamin untuk penyusuan dan penyembuhan luka. 

Set Triple M - Penyusuan

  • ESP
  • Vitalea
  • B Complex
  • Vitamin C
  • Alfalfa
  • Ostematrix

Tambahan;
  • Zinc - proses penyebuhan luka bersalin
  • Omega Guard - diambil ketika mengandung lagi

Set Triple M memang sangat terkenal dengan keberkesanannya membantu ibu-ibu yang mahu menambah production susu ibu maisng-masing. Walaubagaimanapun, konsep supply vs. demand adalah sangat penting untuk dipatuhi.

Saya akan update lagi tentang perjalanan tandem nursing nanti. Tunggu....

----------------------------------------------------------------------------------------------
* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit. Sila dapatkan nasihat dari Doktor atau pakar berkaitan penyakit-penyakit yang dihidapi.

Saya adalah wakil Shaklee anda untuk penghantaran serata Malaysia. Pilihan COD - Bangi & Kajang. 

Hubungi saya, Telefon / SMS / Whatsapp : 013-398 4050 Email : nadhira.haqim@gmail.com

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...